Etykiety

wtorek, 31 marca 2020

Co nam zostanie po braciach Lwie Serce?

Wiemy, że bracia - Karol i Jonatan to postaci fikcyjne.
Ich czyny i braterska więź z pewnością jednak zasługują na upamiętnienie.

https://www.publicdomainpictures.net/pictures/130000/velka/lion-heart.jpg
 Muzeum Braci Lwie Serce? Dlaczego nie?  Niech każda i każdy z Was przygotuje jedną z gablot w klasowym muzeum.

Zanim dowiesz się, jak to zrobić, sprawdź, czy możesz być pracownikiem muzeum - wykaż się znajomością odpowiedniego słownictwa:


Ułóż wszystkie 4  terminy  z powyższego ćwiczenia w kolejności alfabetycznej, a następnie przepisz wraz z objaśnieniami do zeszytu pod tematem lekcji, tworząc minisłowniczek.


Notatka do zapisania w zeszycie:
 31 marca 2020r.
Temat: Co nam zostanie po braciach Lwie Serce?

Minisłowniczek muzealny:
................... - .........................

................... - .........................  ...

Uwaga na zapis!
"Bracia Lwie Serce" - tytuł lektury
bracia Lwie Serce - bohaterowie o przydomku Lwie Serce

Zadanie
Wykorzystując dowolne pudełko, przygotuj "gablotę" z trzema dowolnie wybranymi eksponatami związanymi z treścią lektury "Bracia Lwie Serce".
Swoją pracę sfotografuj i wraz z uzasadnieniem wyboru eksponatów prześlij do nauczyciela najpóźniej w piątek 3 kwietnia.
****(koniec notatki)
Wskazówki do wykonania zadania 

Przemyśl, jakie przedmioty chcesz wybrać. Co wiąże się z bohaterami: z ich domem w Szwecji, Nangijalą... Pamiętaj, że bohaterowie to nie tylko bracia, a eksponat może być elementem większej całości (w muzeach znajduje się to, co np. ocalało z budynku, przedmiotów codziennego użytku czy ozdób).
Wykorzystaj tylko to, co masz w pobliżu lub możesz wykonać z plasteliny, papieru, klocków  czy innych materiałów lub ich połączenia.
Przygotuj pudełko odpowiedniej wielkości - stanie się gablotą. Ułóż w niej eksponaty, odpowiednio je aranżując (czyli organizując przestrzeń w przemyślany sposób), każdy z eksponatów opatrz tabliczką (karteczką) z nazwą przedmiotu. 

Pracę sfotografuj, wyślij do nauczyciela, a w treści wiadomości, do której dołączysz fotografię, napisz uzasadnienie wyboru eksponatu (np. .... wybrałam/ wybrałem, ponieważ ...). / Postaraj się stworzyć 3 zdania o różnej budowie.



 Niecierpliwie czekam na otwarcie klasowego muzeum!

W razie pytań i uwag  proszę o kontakt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz